메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제16권 제3호
발행연도
2007.8
수록면
699 - 709 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
One purpose of this study is to examine the learning and long-term retention of a discrete motor task (golf putting) as a function of massed and distributed practice schedules. The male (n=43) and female (n=65) participants and all participants were classified as novice golfers. The 2x24x3 design included two practice conditions (massed and distributed), twenty-four acquisition trial blocks and three retention intervals (1-, 7-, and 28-day). Performance in acquisition is more proficient for distributed practice than for massed practice when learning motor task. The long-term retention of learning a discrete motor task is enhanced more by distributed than by massed practice. Though differences in retention performance were found between 1-day and 7-day retention groups, as well as between 1-day and 28-day retention groups, these differences are not appreciable. Though more proficient retention performance is predicted than is actually achieved the difference between predicted and actual scores is not appreciable.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
참고문헌

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-692-016097906