메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제15권 제1호(통권 제23호)
발행연도
2003.5
수록면
283 - 302 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Thanks to the explosive growth of hospitality industry worldwide, the hotel industry has also been growing very rapidly and continuously generates new customers. Therefore it is necessary to examine the perceived hotel service by customers and analyze the results. In hospitality industry, high quality service is sure bet to increase customer satisfaction because satisfied customers have a tendency to build a personal loyalty for the specific service they liked and it usually ends up with revisiting the places they have good memories and experiences.
The results of this study are three folds: the higher perceived service quality of hotel service is, the higher perceived value, satisfaction, loyalty, and intention of reusing are; the higher perceived value is, the better satisfaction, loyalty, and intention of reusing are; human service is single most important factor affecting influence on perceived value, satisfaction, loyalty, intention of reusing, and systematic service and physical service are listed second and third.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구의 설계 및 조사 방법
Ⅳ. 가설 검증 및 결과의 해석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-016192610