메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제25집
발행연도
2003.8
수록면
245 - 269 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study focuses on how the use of well-developed multimedia materials can influence students' English learning, especially communication skills.
For this study, two experimental groups were chosen for one year. The first group used multimedia materials in their English class and the second did not.
To evaluate students' speaking proficiency, we adapted the newly developed testing tool, ESP-Test, which was highly recommended by Dr. Moller a British linguistic scholar and an expert as evaluator of English speaking proficiency.
The result of this study testifies that the group using multimedia materials gained much higher scores in their listening and speaking skills of English than the group which did not use these resources.
The success of this study proves that the use of multimedia CD-Rom in the English classroom is greatly effective and recommends the use of multimedia materials for students' English lesson improving their English communication skills.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 멀티미디어 영어학습의 효과
Ⅲ. 실험연구
Ⅳ. 결론 및 제언
인용문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-016391689