메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제17권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
107 - 126 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate high school English teachers’ teaching English speaking and English-speaking performance assessment(ESPA) through analysis of the status of teaching English speaking and ESPA. For this study, English teachers with a wide range of years of teaching participated in a survey from 463 high schools nationwide. The results showed that almost half of the schools surveyed did not offer English conversation courses. In addition, it was also revealed that almost half of the English teachers did not provide English speaking activities even in the general English class. Many teachers responded that they did not implement ESPA mainly because a speaking test was not included in College Scholastic Ability Test, workload of English speaking class, and tight coverage of lessons. The most difficult things in implementing ESPA were pointed out as the development of test items and their scoring. Based on the aforementioned findings, some suggestions for activating ESPA in schools were addressed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0