메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제48권 제3호
발행연도
2006.8
수록면
175 - 198 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Via four month long classroom observations and extensive interviews with two American classrooms teachers and two Korean 4th graders, the present study portrayed factors that may contribute to two Korean ESL learners' reading development. Major findings include that (a) reading instructions of the American teachers were not tailored to meet the needs of the Korean students, and that (b) the dominant Discourse (Gee, 1990) interfered with the Korean ESL children's interactions and co-construction of meanings, (c) reading instructions for the Korean children tended to focus on low level reading skills at the expense of meaning construction, and that (d) parental involvement may be an alternative for rich interaction and co-construction of meaning. Practical implications are drawn for parents and mainstream classroom teachers of Korean ESL children.

목차

Ⅰ. Problem Statement
Ⅱ. Theoretical Framework
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Results
Ⅴ. Discussion
Works Cited
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0