메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한일어일문학회 일어일문학 日語日文學 第40輯
발행연도
2008.11
수록면
109 - 123 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
For 2007 new curriculum to be successfully applied, it is necessary to develop the reading materials that reflect well secondary school students' cultures and concerns, making up for the weak points of the CLT- based textbooks.
To meet such requirement, this study aimed to develop Japanese reading materials on the basis of 2007 curriculum. To make it successful, this study examined 2007 curriculum, the theoretical approaches to reading, and the learners' preparation in advance.
The reading materials developed in this study are for the students-initiated learning program. They were designed for the learners to explore various types of reading material for themselves. They were supposed to solve all the problems in the given texts with no help from outside. These materials can be also used as reading texts as well as supplements for vocabulary and grammar teaching materials in schools.
The materials of this study are expected to meaningfully contribute to the effective application of 2007 curriculum to schools, the improvement of education on the basis of students' learning ability and preparation, the encouragement of students-initiated learning, the lessening of private education expense, and the successful implementation of public education as well.

목차

〈要旨〉
1. はじめに
2. 이론적 배경
3. 연구의 실제
4. 기대되는 효과 및 활용 방안
?考文?

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0