메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
가정과삶의질학회 가정과삶의질연구 한국가정관리학회지 제24권 5호 (통권 제83호)
발행연도
2006.10
수록면
129 - 140 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed mothers' beliefs and practices for children's literacy acquisition by investigating the actual conditions of the literacy environment at home. The aim of this study is to understand what mothers believe about literacy, to recognize that children's literacy development is attained by activities done at home, and to provide basic data about parents' roles and guides for the development of a literacy education program for mothers and literacy development for children.
As results of this study will show firstly that the actual conditions of the literacy environment for children at home begin before children are six months old, as most of mothers read to their children 2 or 3 times per week for more than 40-50 minutes.
In addition, the study illustrate significant differences in mothers' literacy beliefs and practices according to the age of each child and the mothers educational background.
A Third point that will be outlined is the way in which the developmental literacy belief among mothers' beliefs was related to the constructions and practices of mothers literacy environment.
Finally, the study will look at the influence of developmental literacy belief among mothers beliefs on practices of mothers literacy environments.

목차

〈Abstract〉
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구결과 및 해석
Ⅳ. 결론 및 제언
【참고문헌】

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0