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1. 서론
2. 초등학교 교과서 수록 화자의 유형과 분석
3. 결론
참고문헌
Abstract
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'What is said' and speaker's meaning
담화·인지언어학회 학술대회 발표논문집
2006 .12
[논문] 한국 현대시의 화자론의 기원에 대한 고찰
한국근대문학연구
2002 .10
시의 화자와 거리에 관한 연구 : 서정주 시를 중심으로
한국시학연구
2008 .08
화자를 활용한 시 교육 및 창작 연구
어문학
2006 .12
화자의 양상에 따른 시 교육의 여러 층위
문학교육학
2002 .01
On Speaker Adaptations with Sparse Training Data for Improved Speaker Verification
음성과학
2000 .03
妓女時調의 話者와 作品의 性格 硏究
어문론집
2013 .06
백석 시에 나타난 자아의 존재방식
우리말글
2008 .08
Directional Filter와 Harmonic Filter 기반 화자 분리
음성과학
2005 .09
The perception of English /l/ and /r/ by Korean speakers
음성음운형태론연구
2003 .12
한국인과 원어민 영어 발화의 F0 고저 범위 차이와 발음 평가에 있어서 그 역할
음성과학
2003 .12
When and How native speakers of English use "thanks" and "thank you"
미래영어영문학회 학술대회 자료집
2011 .06
Conducting practicums:Who is an ideal speaker?
통역과 번역
2015 .01
반응발화에서 나타나는 장음화 현상 : 한국인 중국어 화자를 중심으로
담화와인지
2016 .11
The Use of F0 in Segmental and Suprasegmental Realization of English Targets by Native Speakers and Korean Learners
언어과학
2012 .01
입말에 나타난 `다`의 담화적 기능에 관하여
한국어학
2011 .08
Effect of language on fundamental frequency : Comparison between Korean and English produced by L2 speakers and bilingual speakers
말소리와 음성과학
2016 .12
The English Intonation of Native Speakers and Korean Learners: A Comparative Study
음성과학
2004 .03
휴대폰음성을 이용한 화자인증시스템에서 배경화자에 따른 성능변화에 관한 연구
음성과학
2005 .09
Production of pre-fortis clipping in English by Korean and English speakers
음성음운형태론연구
2015 .04
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