메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국어문학회 어문학 語文學 第94輯
발행연도
2006.12
수록면
1 - 36 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Speaker is one of the important aesthetic strategies to show poet’s attitude on the world. We need to speaker and hearer as important, because they are one of the literary strategies to make poetic expressions in various aspects.
But, I think we must find a suitable method which is useful in school. The aim of this is to establish that patterns of speaker’s types and to applicate it to the class.
First pattern is to identify the object and speaker ‘I’. It includes an autobiographical speaker and many aspects, for example, I am I, I am a melon, I am a dog, I am a scrapped car.
Second is to identify the object and the third person he(or her, it), and hidden speaker leads the whole poem.
Third is that the speaker roles an observer the outside of the poem. It includes all descriptive poems.
In the last, we can change the attitudes of the speaker in the poem which describes the same object.
In these processes, we can improve student’s writing ability and genre’s understanding.

목차

1. 문제의 제기
2. 모형의 설정과 이행의 단계
3. 교수 학습의 실제와 방법
4. 결론
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-810-017669942