메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한복문화학회 한복문화 韓服文化 第11卷 3號
발행연도
2008.12
수록면
31 - 42 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In Korea, luxury goods refer to high-priced exported brands due to the influence of the luxury goods syndrome. Many researches on luxury fashion goods have continued to be made. Cosmetics have been researched as part of luxury fashion goods. As high-priced functional cosmetics have been lately popular in line with the well-being syndrome, a variety of luxury cosmetic brands have been popular.
New cosmetic brands have been launched rapidly. Consumers have favorably reacted to the new products of their preferred brands. This immensely affects increase in sales. Under these circumstances, the detailed research of luxury cosmetic brands needs to be made. Competition between overseas luxury brands and domestic ones have become to be fierce, and the import of new cosmetic brands have been actively performed. The luxury cosmetic brands of Korea should occupy the cosmetics market by using their strong brand equities. In this study, the analyses of why only a few luxury cosmetics are recognized as luxury goods and of what brand equities luxury cosmetics companies have were performed. I hope that this study will be a good research material for launching the luxury cosmetic brands of Korea.

목차

〈Abstract〉
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 문제
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-592-015862953