메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국비평문학회 비평문학 비평문학 제32호
발행연도
2009.6
수록면
353 - 375 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A lot of learners say poems are difficult. Most of them do not understand the real meanings of poems.
This tells that students need to study poems according to their levels.
Firstly, for this strategy, theory of individual study and program study are introduced as a background.
It’s about asking questions step by step. And during this strategy criticism course is concerned too.
I have been experiencing this strategy too. Question is a important point of all studies. Teachers need to study hard about questions of epilogue. To be like that, they should be ready to interpret the poems skillfully.
Although some students are not interested in reading poems, they might be attracted if you keep asking easy questions untill they understand whole details.

목차

1. 들머리
2. 이론적 배경
3. 질문을 통한 수준별 시 학습 전략
4. 시 학습의 실제
5. 맺음말
【참고문헌】
【Abstract】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-809-018469029