메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
강진혁 (한국항공대학교) 박용묵 (액트) 원준호 최주호 (한국항공대학교)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2009년도 신뢰성부문 춘계학술대회 논문집
발행연도
2009.5
수록면
96 - 99 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Wheel force transducer is a sensing component which measures forces and moments about three orthogonal axes on center of tire contact for the purpose of road load data acquisition from a ground vehicle. In the design of these transducers, number of factors need to be considered. Apart from the manufacturing concerns such as ease of machining and gage installation, two things are required primarily: the predetermined strain level should occur when subjected to rated load, and strains along each axis should respond to their forces predominantly leaving the strains along the other axes at zero level. Another factor is that the component should not fail mechanically during the use of static and fatigue loads. Throughout the literature, many techniques were proposed for the design under there requirements. However, despite that the responses of the component in practice may exhibit variation due to the dimensional and material uncertainties, there was little attempt that incorporated this in the design. This study proposes a more generic approach that takes into account those aspects in the design.

목차

Abstract
1. 서론
2. 힘/모멘트 감지 방법
3. 바퀴동력계의 신뢰성 기반 최적설계
4. 결론
후기
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-018673130