메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第 15執
발행연도
2002.11
수록면
91 - 102 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In order to express the idea of giving and receiving in Japanese, seven different verbsare usually used. But exclude honorific forms, the verbs are basically three「やる」「くれる」「もらう」.
The differences of these verbs are not only the direction of giving and receiving the things, but are their points of view. That is to say, who the giver is or who the recipient is.
Also, it makes a difference whether or not the speaker is talking to or speaking about a person within or outside of speaker's social group. Those within the speaker's social group is 「ウチ」, those outside of speaker s social group is 「ソト」in this paper.
As for Japanese learners, the verbs of giving and receiving in Japanese would be difficult to learn. But not only the Japanese learners, Japanese teacher should know the structure of these kinds of verbs much deeper for the learners.
This paper research the relations of direction and point of view and "in-group" v.s. "out-group" of the verbs of giving and receiving in Japanese. And also this paper says the suggestion of their application to Japanese education.

목차

要旨
1. はじめに
2. 先行?究にする?と修正
3. まとめと日本語?育への?用に向けて
?考文?
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-913-018677831