메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤세남 (대구가톨릭대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제22권 제3호(통권 제52호)
발행연도
2010.5
수록면
27 - 43 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was designed to explore the relationships between internal service quality and organizational commitment. hotel company, Theme Park, Travel Agency were selected as the representative enterprises in travel industry. For this study purpose, total 733 data were collected. These data were analyses for the study purpose. Several statistical analyses including multivariate analyses were conducted. The result of this study showed that organizational commitment was related with internal service quality. And the internal service quality dimensions differently related in hotel, theme park, travel agency. Responsiveness, assurance, empathy were related with internal service of hotel company. Tangibles, responsiveness, empathy were related with internal service quality of theme park company. Tangibles, responsiveness, assurance, empathy were related with internal service quality of travel agency. And the difference of internal service quality dimensions(reliability, assurance, responsiveness, empathy) were statistically significant in travel industry(hotel, theme park, travel agency).

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002434962