메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
유일선 (한국해양대학교)
저널정보
한국무역학회 한국무역학회 세미나 및 토론회 2009 산관학 무역정책 대토론회 發表論文集
발행연도
2009.8
수록면
415 - 433 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper is education recognized as the process of producing new knowledges and technology by combining persons (N) with capital (K) which are embodied in skilled labor. Given this concept of education, it is assumed that countries have basic factors- capital, land (Z), persons-as national factor endowment. The structure of this model is that the combination of persons with capital through education segregates them into two groups-skilled labor and unskilled labor (L) with which manufacturing goods is produced and agriculture goods is produced with land and unskilled labor. When trade begins, this model shows how the differences in factor endowment and affect skilled labor, unskilled labor and the relative wage of two labors and determine trade pattern. The country which experiences faster capital accumulation, less usage in land or lower increase of interest rate will tend to export manufacturing goods and import agriculture goods. With trade the above three characteristics of a country cause skilled labor to increase and its gap between two trade countries to be bigger. But the gap of real income in terms of manufaturing goods between labors is getting smaller.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 문헌연구
Ⅲ. 모형설정
Ⅳ. 무역모형으로 확대
Ⅴ. 결론
參考文獻
부록
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-003121868