메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은주 (창원대학교) 최혜영 (창원대학교)
저널정보
가정과삶의질학회 가정과삶의질연구 한국가정관리학회지 제28권 3호 (통권 제105호)
발행연도
2010.6
수록면
151 - 165 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine teachers' practices of Eco Early Childhood Education (EECE) according to the characteristics and perceptions of daycare teachers, and the impacts of teachers' characteristics and perceptions on their EECE practices. The subjects in this study were 110 teachers who were worked at daycare centers in the Gyeongnam area of Korea. The teachers completed questionnaires concerning their perceptions and practices within the EECE. The collected data were analyzed by t-tests, one-way ANOVA, correlation coefficients, and regression. The results of this study were as follows: 1) The daycare teachers differed in their degree of EECE practices depending on their characteristics. 2) The daycare teachers were significantly different in their practices of EECE according to their perceptions. 3) The teachers' characteristics and perceptions of ECCE explained their practices of EECE. Particularly, teacher educational levels and the perceptions of ECCE by teachers were positively associated with their practices.

목차

〈Abstract〉
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅴ. 논의 및 결론
【참고문헌】

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-400-003189089