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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
김성현 (GM 대우 오토앤테크놀로지) 김동석 (GM 대우 오토앤테크놀로지) 방용식 (GM 대우 오토앤테크놀로지) 김형일 (GM 대우 오토앤테크놀로지)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2009년 학술대회 및 전시회
발행연도
2009.11
수록면
2,314 - 2,317 (4page)

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The insurance rating has been differentiated in grades according to cost of repair for damaged vehicles and has been an important consideration point for customers when buying a new vehicle. The RCAR (Research Council for Automobile Repairs) has evaluated low speed damageability and reparability of cars. Vehicle manufacturers have tried to reduce the repair cost by designing vehicles with the intent to minimize damage sustained in low speed crash. Repair costs can be reduced by repairable component. Repairable components prevent serious damage of the expensive component such as CRFM and repair the component instead of replacing
This paper demonstrates an idea for a repairable CRFM component design to achieve a reduction in repair cost and improve damageability.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 해석 모델의 구성
3. 해석 결과
4. 수리비 개선을 위한 설계
5. 개선 안 평가
6. 결론
참고문헌

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