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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
유한규 (단국대학교) 김영은 (단국대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2009년 학술대회 및 전시회
발행연도
2009.11
수록면
2,327 - 2,331 (5page)

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According to the automobile insurance data, most of the victims of rear-end accidents experienced a whiplash injury classified as AIS 2 or less. To date, mainly three different neck injury criteria are proposed: NIC, N<SUB>㎞</SUB> and LNL. The primary objective of this study was to determine the effects of the occupant size on the neck injury criteria in low speed(ΔV=10㎞/h) rear-end impact. To accomplish this, rear impact simulations were conducted using the MADYMO human facet occupant model(50th percentile male) and the three scaled occupant models seated in a mass production seat. Neck injury criteria(NIC, Nkm, LNL) were then compared for the different occupant models.

목차

Abstract
1. 서론
2. 자원자 인체 모델
3. 저속 후방 추돌 시뮬레이션
4. 결과 및 토의
5. 결론
References

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