메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김애주 (강원대학교) 김남국 (강원대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제17호
발행연도
2010.8
수록면
23 - 43 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated language learning strategies used by foreign language learners who endeavor to understand language better or learn it faster. The study also tried to find out whether learners’ different backgrounds affect their use of learning strategies. The 116 participants in this study were administered questionnaires concerning using of language learning strategies, and individual differences. Each student completed the questionnaires including language learning strategies, personality and brain dominance check lists. The results showed that students used a variety of learning strategies. Among the six categories of Oxford's language learning strategy inventory, those characterized by compensation strategies were most often used by the students, while affective strategies were least used. It was found that there was some evidence of a relationship among the use of strategies, their cultural backgrounds and personality. The findings of the study indicate that the strategies the participants would use were correlated with a variety of learner variables. Therefore, it is necessary that teachers understand individual differences among learners before providing explicit strategy training in the classroom teaching.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경 및 선행연구
3. 연구방법 및 절차
4. 연구결과
5. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-705-002691597