메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송정미 (충주대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제18호
발행연도
2010.12
수록면
63 - 78 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effects of short term English camp on students' English language learning strategies. The subjects were 65 students who participated in a one week(5 nights 6 days) English camp which was held in a regional university, financially supported by the regional government. The data was collected by having students answer the questionnaires based on Oxford's Strategy Inventory for Language Learning(SILL) before and after the camp. The results show that students are using compensatory strategies for overcoming limitations when communicating, more than any other strategies. Meta-cognitive strategies are used for future planning and centering one's own learning. But the research also indicates that students are not implementing other strategies such as memory strategies and cognitive strategies related to direct language learning. This means that the one week camp was successful in improving communication ability and motivating English language learning, but the camp period was not long enough to improve their direct learning strategies, in comparison to the result of three-week program.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 결과 분석 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-705-003776355