메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제13호
발행연도
2008.11
수록면
109 - 125 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effectiveness of the English camp immersion program which was implemented for 4 years from 2005 to 2008 during the summer and winter vacations. The results indicate that students showed high levels of interest and understanding overall on learning subject matters, although there were slight differences according to the native teachers. Students' reflection papers showed that they were curious about learning subject matters in English, and felt that it was easier to understand the teachers' English-only instruction, and that they liked their teachers' teaching style. Successful teachers were well prepared, introduced various activities to their students, had enthusiasm on teaching itself, and had deep affection toward the students. This study concludes that English camp can be one effective way of applying immersion programs to elementary school students who are otherwise alienated from the benefits of receiving immersion education.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 결과 분석 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-705-001705529