메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제22권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
257 - 276 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Ever since immersion was first introduced to ELT in Korea, a variety of English immersion programs have been developed and implemented. They include ‘English camp’ or ‘English village’, ‘Teaching English in English (TEE)’, 'Content-based English instruction (CBEI),' and a total immersion school. The purpose of this paper is to examine the development of these English immersion programs in terms of their current state, the characteristic features, and the major issues and challenges. It was suggested for a successful implementation of English immersion education in Korean ELT context that a general consensus should be made on the goal of teaching English in general and immersion education in particular. Developing additive, balanced bilingualism was suggested as a more desirable goal than focusing on L2 acquisition only. Proper teacher education focusing on teacher collaboration was also emphasized.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0