메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정정미 (백석대학교)
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제27집
발행연도
2010.12
수록면
383 - 403 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The major purpose of this paper is to justify the spiritual education for young children by challenging the mainstream hierarchical stage theory of cognition, which concludes that children are not cognitively capable enough to understand spiritual matters. It is the writer's belief that the cognitive skills manifested by children are those which are necessary preconditions for spirituality. These skills being devalued, children are losing their opportunities to grow holistically. Theories of children's spirituality need to be built on their ability to appreciate that children's cognition is organized through structures that are essential to spirituality. This paper is to offer an alternative understanding of children's cognition, which reveals that the cognitive capacities of children are essential to the phenomenology of spirituality.

목차

Ⅰ. 어린이 영성의 정의
Ⅱ. 인지와 영성간의 관계에 대한 제고
Ⅲ. 기독교 유아교육에의 적용
Ⅳ. 후속 연구를 위한 제안
참고문헌
Abstract

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-235-004149000