메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박호관 (대구대학교)
저널정보
우리말글학회 우리말글 우리말글 제53집
발행연도
2011.12
수록면
111 - 135 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study shall be summarized as set forth below. Firstly, it demonstrates an overview of changes in the general theories of writing education, and inquires into the actual conditions of communication among the learners that take the ‘Writing and Communication’ course of Daegu University.
Secondly, college writing education must cover ① ‘problemsolving’ cognitive education, ② integrated communication education of reading, speaking/listening, and writing, ③ understanding and expression education based on inquiry activities for concentrations, and finally, ④ production of new knowledge in the social and cultural context, on the basis of ‘knowledge, function, and utilization’.
Thirdly, it suggests an integrated teaching-learning method about “instructors’ educational contents, students’ lab assignment, and instructors’ evaluation’, centrally on the academic writing procedure, on the basis of various classes in the 2nd semester, 2010.

목차

Abstract
1. 서론
2. 글쓰기 교육 이론의 변화와 학습자의 실태 분석
3. 대학 글쓰기의 교육내용과 통합적 교수·학습 방법
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-710-001385193