메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
서호원 (서울대학교) 이윤호 (서울대학교) 차석원 (서울대학교) 최종대 (서울대학교) 양시우 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
2,893 - 2,896 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Regenerative Braking is main issue of Hybrid Electric Vehicles(HEV). To analysis regenerative braking torque of HEV driving experiment is performed by using a test HEV in various driving modes. Driving modes are CITY MODE, HIGHWAY MODE and ROUTE MODE. Torque is measured by torque sensor attached to driving shaft during experiments. In this study, sheer type strain gages are used to construct torque sensor and telemetric signal amp is used to transport and amplify sensor signal of rotating drive shaft. Torque data of each cycle are sorted by vehicle speed and applied torque range. Characteristic of torque data of each driving mode is represented by time distribution map. Torque data of each driving mode can be used for development of control strategy and criteria of durability test for HEV mechanical components.

목차

Abstract
1. 서론
2. 병렬형 하이브리드 차량
3. 주행 실험
4. 실험 데이터
5. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001417463