메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신진옥 (한국문화관광연구원) 최병길 (호원대학교) 장만섭 (충청대학)
저널정보
한국여행학회 여행학연구 여행학연구 제30호
발행연도
2009.12
수록면
57 - 76 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As consumer’s life standard improves thanks to the fast economic development dietary pattern of the public is rapidly changing. Dining industry has contributed to the improvement of the health of the public and has high socioeconomic expected results. It has long become an industry with high potential of success with proper state of the art education along with appropriate fund and experience. Franchise system, known as the distribution system of developed countries that came to being along with the advancement of modern society, is growing rapidly centering around well-known foreign brands upon the opening of the domestic distribution market and it is receiving much attention as a promising industry of the future in the domestic distribution industry. In franchise business, there is a growing need to look into the relationship between franchiser and franchisee as franchise industry is becoming an important industry from an economical perspective.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론 연구
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 분석결과 및 논의
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-326-001674364