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저자정보
이대흥 (서울대학교) 서호원 (서울대학교) 박영일 (서울산업대학교) 임원식 (서울산업대학교) 차석원 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
3,178 - 3,183 (6page)

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This paper proposes a definition of the driving aggressiveness which can describe the aggressive driving pattern of real-world driving schedule. Then vehicle simulations assess the sensitivity of fuel consumption to a wide range of driving pattern. Considered vehicles are a HEV and PHEV (10AER~40AER) as well as a conventional vehicle that is assumed to be available in the future, and the used fuel for each vehicle’s powertrain structure are gasoline, diesel, H₂ and ethanol. Through this research, the fuel consumption results are variable to the aggressiveness factor defined over real-world driving cycles and could be predicted with a specific driving schedule.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실 도로 주행사이클의 분석
3. Driving Aggressiveness
4. 미래 친환경 자동차의 연비 시뮬레이션 결과
5. 결론
후기
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