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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김광수 (한양대학교) 김미정 (한양대학교) 편경범 (한양대학교) 이주 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
3,285 - 3,288 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The latest generation of tram is low-floor design, various nations in europe and japan have developed battery driven hybrid trams that combine battery and wiring. Battery driven tram system is achieved by contact-less power supply system, thus system is needed high efficiency, high power and low weight traction motor for maximization of energy efficiency. Research from abroad is still in induction motor(IM) application, but, the research of determinations of loading condition and design point is not enough to design induction motor for railway vehicle traction. In this paper, considerations of induction motor design and characteristics are studied for railway vehicle traction.

목차

Abstract
1. 서론
2. 무가선 트램용 유도전동기 설계
3. 결론
References

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