메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Sung-Ae Kim (Pusan National University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제25권 2호
발행연도
2009.1
수록면
143 - 169 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study is to improve the quality of the multiple-choice test items constructed by middle school English teachers. For the aim the study collected 15 in-houses English tests from 15 middle schools and analyzed the weaknesses of the items, focusing on three aspects: content, structure and options. The types and frequency of the weaknesses found in each test were described with examples and discussion. According to the results, the multiple-choice test items constructed by the middle school English teachers contain not a few weaknesses and as such, they cannot be considered to be a fully valid tool to measure the ability we want to foster in our students. Based on the results, it is argued that the in-house multiple-choice English tests as currently administered in the middle schools cannot contribute very much to achieving the beneficial backwash and that it is necessary to help the teachers develop the skills required for the construction of more valid test items.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Background
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Results and Discussion
Ⅴ. Conclusion and Suggestions
References

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0