메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제43권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
265 - 298 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kim, Okjung & Jo, Miwon. “A Development and Application of an English Co-Teaching Model for Korean English Teachers and Native English Teachers.” Studies in English Language & Literature 43.2 (2017): 265-298. The purpose of this study is to develop a model of an ideal co-teaching dynamic in a middle school English classroom and to examine the effectiveness. 73 Korean English Teachers (KTs) and 73 Native English Teachers (NTs), all of whom took part in a co-teaching dynamic in a korean middle-school, were given an 80 item questionnaire. Based on the literature review and results from the 80 item survey, a co-teaching model for KTs and NTs was developed. To examine the effectiveness of this newly constructed model, it was tested in 15 middle school classes for a period 4 weeks. The results showed that 15 KTs and 15 NTs who used the model were highly satisfied with their co-teaching classes and that the developed working model was effective for middle school English co-teaching classes. (Kyungnam University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0