메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이호진 (국민대학교) 기원용 (국민대학교) 정재일 (국민대학교) 허승진 (국민대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2012 한국자동차공학회 부문종합 학술대회
발행연도
2012.5
수록면
1,125 - 1,133 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The multi linkage mechanism needs numerous analysis and repetitive design processes to find the optimal design. Typically, parameter study is performed to find such design. However, this process demands more time during designing, and has a difficulty to meet many constraints. In order to mitigate this problem, this study instead applies the meta-model-based designing process to the multi linkage mechanism. The processes divide into three phases. The first phase is to create a base model of multi linkage mechanism. The second phase is to create generate a meta model. An experiment point is constructed based on the forty-four design variables and Latin Hyper Cube(LHC) Design of Experiments(DOE). The last phase is to find the optimal solution that meets constraints and objectives by using an optimization algorithm. This study also seeks robustness in optimization and design by considering each variable’"s difference.

목차

Abstract
1. 서론
2. 다절 링크 메커니즘의 구성
3. 다절 링크 메커니즘의 최적 설계 프로세스
4. 다절 링크 메커니즘의 최적 설계 프로세스 적용
5. 결론 및 향후 과제
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-556-001325197