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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
배한근 (계명대학교) 이재천 (계명대학교) 최재용 (대흥R&T 기술연구소) 김정훈 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2010 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2010.5
수록면
547 - 551 (5page)

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The research on minimizing the engine vibration by using Pneumatic Active Engine Mount (PAEM) was performed in the paper. The dynamics of the PAEM represented by analytical Matlab/Simulink model was analyzed. The PAEM model were verified compared with experimental results by using MTS. In addition, the parameter sensitivity analysis was also conduced to identify the dominant parameter for the PAEM performance.

목차

Abstract
1. 서론
2. 공압식 엔진마운트의 동역학 모델
3. 실험장치
4. 공압식 엔진 마운트 프로그램과 특성해석
5. 결론
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