메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최호근 (고려대학교)
저널정보
호서사학회 역사와 담론 역사와 담론 第66輯
발행연도
2013.4
수록면
411 - 444 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The paper reviews concepts, theories, and methods of education programs at Nazi historical memorial sites in Germany in order to clarify, how a memorial site contributes to historical education in general. It shows that history education at memorial sites has meaning in three points: first, it helps students raise question and seek an answer by themselves; second, it concentrates on learning from the history rather than on learning history itself; third, it gives numerous chances to come to terms with the burdensome past emotionally as well as cognitively.
German experiences show evidently how the schools and school authorities cooperate with memorial sites. To make memorial site"s education more effective, visiting memorial sites should be incorporated into curricula and proper before- and after-program have to be implemented in the class.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 역사교육 공간으로서 기념시설
Ⅲ. 독일 기념시설 교육의 환경 변화
Ⅳ. 기념시설과 학교 역사교육의 만남
Ⅴ. 기념시설을 활용한 역사교육의 전략
Ⅵ. 나오는 말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-910-003552796