메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
신광순 (중앙대학교) 최상헌 (중앙대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 학술대회논문집 한국실내디자인학회 2010년도 춘계학술발표대회 논문집
발행연도
2010.6
수록면
96 - 101 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Regarding the awareness of brands, consumers" life style affects awareness of brands as well as consumption patterns according to rapid changes such as changes in overall mindset in society, development of various life cultures, and increase in income. By reflecting the social phenomena, brand identity makes consumers focus on their emotion or style, experience by themselves, prefer brands with good reaction from the people around them, and indeed purchase good brands again. The brand contains corporate cultures and values is currently built in a major business district for experiences and values of brands and product promotion through flagship stores.
Therefore, this study aims to ensure brand identity through literary review and case analysis about flagship stores of fashion brands that are being currently built the most. In addition, it analyzes guidelines of space environmental design that Korean fashion brand flagship stores progress toward. The result shows that the space that can make mutual communication with consumers directly and indirectly is somewhat insufficient, so the plentiful expression of resting places and reception places is required. Moreover, detailed display as well as clothing that can read cultures and values of brands should be more expressed.

목차

Abstract
1. 서론
2. 브랜드아이덴티티에 관한 이론적 고찰
3. 패션브랜드 플래그쉽 스토어의 일반적 고찰 및 분석의 틀
4. 패션브랜드 플래그쉽스토어 사례조사 및 분석
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-610-002564433