메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김경화 (한성대학교) 한혜련 (한성대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 학술대회논문집 한국실내디자인학회 2009년도 춘계학술발표대회 논문집
발행연도
2009.5
수록면
79 - 84 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Consumer’s awareness has been changed rapidly in line with drastic changes and continuing economic growth. In other word, buying images such as service and informations together with goods when buying goods. Diversification and individuality of such value conveyed a differentiated image of goods through brand to consumer’s psychology for the commercial business entity. The way of expression has expanded from general design of goods toward pulling brand images into the space aggressively. Then, users of the space are not just using and consuming physical space, but are consuming images within the image system of the object space. In other word, it is far more necessary to demonstrate image of interior design that can differentiate or individualize as unique sales store responding to the changing environments in distribution circle than anything else.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. 백화점 여성의류 매장 사례조사 및 분석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-610-003315945