메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이동만 (경북대학교) 김효정 (계명대학교) 안현숙 (영남대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제13권 제2호
발행연도
2013.6
수록면
105 - 126 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined how effect of main cause of intention to use SNS continuously affects perceived usefulness and use intention, through suggesting social identity, subjective norm, and individual innovation. Also, a research model was designed to investigate moderating effects according to personal characteristic, whether introversion or extroversion. A total of 206 copies of data were analyzed by using a structural equation model and research hypotheses were proved with AMOS 7.0 package. The results are summarized as follows. First, it is shown that the above mentioned three factors have positive effects on perceived usefulness of continuous SNS use via perceived usefulness. Second, social identity and individual innovation depend on individual personality, as a result of moderating effect analysis. Particularly extroverts thought more highly on usefulness perceived individual innovation, while introverts did the same on their social identity.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 문헌 연구
Ⅲ. 연구모형과 가설
Ⅳ. 실증분석 및 결과해석
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (4)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-320-003266993