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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
차현경 (부경대학교) 최규석 (부경대학교) 손정현 (부경대학교)
저널정보
한국동력기계공학회 동력시스템공학회지 한국동력기계공학회지 제17권 제4호
발행연도
2013.8
수록면
23 - 30 (8page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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In this paper, the payload condition is considered and computer simulation is carried out to analyze the dynamic behavior of the middle-sized truck under the condition with different weight and location. The computer model for the truck is established and ADAMS/Car is employed to simulate the truck vehicle. A single lane change and bump-pass simulation are performed to evaluate the performance according to the weight and the position of it. Effects of the location and weight of commercial vehicle are analyzed. According to the simulation results, the front deck is preferred as the load location.

목차

Abstract
1. 서론
2. 트럭 모델링
3. 화물적재량에 따른 트럭 거동 해석
4. 화물적재 위치에 따른 트럭 거동해석
5. 결론
References

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