메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Inji Choi (Sookmyung Women"s University)
저널정보
사단법인 한국언어학회 언어학 언어학 제58권
발행연도
2010.12
수록면
135 - 156 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
It is well known that the discourse marker but has a variety of uses, and there are well-established accounts of how these different interpretations are derived pragmatically form the encoded meaning. The coherence-based framework sees connectivity as a primary function of but, whereas Relevance Theory views but as a means by which the hearer is guided to the inferential procedure that yields the intended meaning and claims that the coherent interpretation is simply a by-product of the search for optimal relevance. Given the fundamental differences between different theoretical frameworks, a closer examination of actual uses will shed light on the phenomenon of the discourse marker but. For this purpose, the present study examines how children between 4 and 12 years of age use but in the corpus of children"s narratives and shows how a procedural analysis accounts for the wide range of the uses of but. This paper also demonstrates that there is a variation in the use of but across ages and that children progressively develop the ways that but is used in narratives.

목차

1. Introduction
2. A Variety of Uses of But: a Relevance-Theoretic Account
3. Previous Studies on the Acquisition of But
4. Method
5. Results and Discussion
6. Conclusion
References
Abstract

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-002720612