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저자정보
유준영 (한양대학교) 강창묵 (한양대학교) 김원희 (한양대학교) 손영섭 (한양대학교) 이승희 (한양대학교) 정정주 (동아대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2014 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2014.5
수록면
683 - 686 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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We propose a torque overlay based robust steering wheel angle control of electric power steering(EPS) for lateral control in autonomous vehicles. We propose second order linear model of EPS with piecewise linear hysteresis. In order to compensate for the nonlinear characteristic of EPS, i.e., hysteresis, we use the inversion error of the hysteresis. The sliding mode control is designed for the robustness against the hysteresis inversion error. The performance of the proposed method was validated via simulations.

목차

Abstract
1. 서론
2. EPS 시스템의 2차 모델링
3. 제어기 설계
5. 모의 실험
6. 결론
References

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