메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제31권
발행연도
2007.11
수록면
79 - 89 (11page)
DOI
10.51979/KSSLS.2007.11.31.79

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to holistic analysis on the pedagogical content knowledge of swimming instructors. To achieve the purpose of this study, qualitative case study was conducted for five swimming instructors who was working at swimming sport center located in Seoul. In order to collect the data for the study, qualitative research data collection methods were used: In-depth interview, classes observation and documents gathering. Data were analyzed using Spradley`s(1980) Domain and Taxonomic analysis method. During data collection and analysis, data were continuously verified for reliability, validity and ethics. The major results of the analyses on this study are as follow. The pedagogical content knowledge of swimming instructors consisted of the knowledge of objectives, knowledge of member understandings, knowledge of curriculum and knowledge of instruction strategies. These factors interdependently influence the pedagogical content knowledge of swimming instructors. Swimming instructors` pedagogical content knowledge forming the university education, filed experience and self-development.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0