메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
郭小明 (全北大学)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제21호
발행연도
2015.6
수록면
21 - 41 (21page)
DOI
10.24285/CLER.2015.06.21.21

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Though the Chinese auxiliary verbs are used by Korean Chinese learners very frequently, Which are also so difficult for them. The researches from Chinese Pedagogical focus on considering that Korean Chinese learners acquire the situation of the Chinese auxiliary verb ‘neng’, Which is based on Modern Chinese interlingua corpus. Then follow the results to design the Chinese auxiliary verb ‘neng’ for Chinese Pedagogical.
This paper analyses 272 sentences of the Chinese auxiliary verb ‘neng’ in Modern Chinese interlingua corpus getting the results as follows.
First, to study ‘neng1’ of ‘NP+neng+VP’ and ‘NP+not+neng+VP’.
Second, to study ‘neng4’ of ‘NP+(psychology verb)+neng+VP’ and ‘NP+not+neng+VP+Le’.
Third, to study ‘neng5’ of ‘NP+not+neng+VP’ and ‘NP+neng or not+VP’.
At last, to study ‘neng3’ of ‘NP+neng+VP’ then to study ‘neng2’ of ‘NP+very/most+neng+VP’ and ‘NP+very/most+not+neng+VP’.
The negative usage of ‘neng ’ is very frequent so it is better to study the positive usage and the negative usage together.

목차

Ⅰ. 序言
Ⅱ. 助動詞 “能” 的用法考察
Ⅲ. 不同義?和句法結構中助動詞 “能” 在語料庫中的使用情況分析
Ⅳ. 針對韓籍漢語學習者助動詞 “能” 的?學排序
Ⅴ. 結語
【?考文?】
【Abstract】

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-001625296