메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안대천 (인하대학교) 왕진 (인하대학교) 김미정 (제주국제대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제27권 제8호(통권 제96호)
발행연도
2015.8
수록면
221 - 240 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines country of origin effects on attitudes toward brand, focusing on the moderating role of brand familiarity and consumers" regulatory focus of hotel customers. The results from a sample of 386 Chinese consumers reveal that country of origin has a direct positive effect on brand attitudes. In addition, country of origin and brand familiarity were found to have a significant interaction effect on brand attitudes whereas the interaction effect of country of origin and regulatory focus was not significant. The findings confirm that the country of origin effect is not only extant for products but also for services brands. Marketing managers, therefore, may wish to put their effort in linking country images with their own branding activities, while making their brand more visible and familiar among target consumers. Theoretical implications of these findings are also discussed.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구가설
Ⅳ. 연구방법
Ⅴ. 연구결과
Ⅵ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-001855607