메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김진웅 (연세대학교) 주민재 (명지대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제59집
발행연도
2015.10
수록면
117 - 148 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to explore assessment practices in college writing by analyzing the process of assessment and the additional interviews with the instructors. Instructors" views on assessment practices and their actual practices were investigated. A questionnaire was used to gather data about instructors’ personal and professional backgrounds as well as th eir views on effective writing and on rating writing. We provided 7 raters with 4 essays and then asked for evaluating them and answering the questions about the analytic assessment guide. The results showed the chasm between the behaviors and the perception by instructors. The instructors most frequently corrected and commented students" usage but they contented that u sage is th e least important factor compared with organization and content in writing assessment. We also tried to understand instructors’ reasoning by analyzing the responses of the interviews.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구 결과 및 분석
Ⅴ. 결론
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-002090877