메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황미향 (대구교육대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제60집
발행연도
2016.2
수록면
319 - 342 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Homonymy is one of the most important contents in grammar teaching but a detailed study of how and what to teach on the homonymy is not abundant. This study aims to suggest alternatives of homonymy teaching in grammar education.
For this purpose, this study reviewed critically the status of homonymy teaching in curricula and textbooks and found its associated problems. In conclusion, this study suggested alternatives as follows. First, the definition of homonymy is follows; the relation of words which are homophony and homography but has the distinct meaning. Second, this study presented three criteria to discriminate the meaning of homonymy. Finally this study explored subjects of inquiry - based learning.

목차

Ⅰ. 들머리
Ⅱ. 동음이의어 교육의 실태와 문제점
Ⅲ. 동음이의어 교육의 대안적 내용
Ⅳ. 마무리
참고문헌
Abstract

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-002676600