메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Soyeon Yoon (Incheon National University)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제52권 제1호
발행연도
2016.4
수록면
57 - 85 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines if speakers’ existing grammar can change after the speakers experience the input that does not match their linguistic knowledge, i.e., the coerced input, on the assumption of the usage- based model. Specifically, sentences that are composed of a ditransitive construction and main verbs requiring various degrees of coercion were created. Korean speakers judged the acceptability of these coerced sentences (Pretest), read the sentences appearing in the passages eight times over four weeks (input sessions), and judged the acceptability of the coerced sentences once again (Posttest). The results are as follows: In the Posttest they judged the coerced sentence that they read in the input sessions more acceptable. Moreover, in the Posttest they generalized the pattern that they received from the input: When they read the sentences that are composed of verbs and NPs different from the input sentences, they judged the sentences more acceptable. The results suggest that recurrent experience of coerced input can change existing grammar of the English learners.

목차

1. Introduction
2. Research Background
3. Experiment Design
4. Results
5. Discussion
6. Conclusion
References

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-002842832