메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
In Young Yang (Seoul National University)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제53권 제3호
발행연도
2017.12
수록면
561 - 585 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the effects of instruction on the English word boundary perception of Korean learners of English. The focus of this study was the appropriate use of Voice Onset Time (VOT) of English voiceless stops (p, t, k) in word initial (e.g., top) and after word initial s position (e.g., stop) signaling the presence and absence of a word boundary before the stop consonant. There were 48 participants in the study, who were assessed three times: before instruction (pre-test), immediately after instruction (post-test), and five weeks after instruction (delayed post-test). Results revealed that participants’ perceptual accuracy improved significantly in both VOT positions in segmentation after instruction. However, the improvement was more prominent in word initial than after word initial s. Among word initial stop consonants, velar stops were the most difficult to acquire, while after initial s, bilabial stops were the most difficult and alveolar stops were the easiest to acquire.

목차

1. Introduction
2. Background
3. Method
4. Results and Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-701-001679944