메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김자영 (전남대학교) 오미라 (전남대학교) 임진아 (전남대학교)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제58권 제3호
발행연도
2022.12
수록면
247 - 274 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines how L1 Korean learners of L2 English and L1 English learners of L2 Korean produce L2 stops in terms of voice onset time (VOT) and fundamental frequency (F0) and how they perceive L2 stops. The study also examines how the level of L2 proficiency functions as a critical factor in determining the L1-to-L2 influence. Two findings were derived from production experiments. First, the primary acoustic cues of L1 stops are negatively transferred to the production of L2 stops in L2 beginners. Second, advanced L2 learners acquire the primary cues of L2 stops. These results indicate that the acquisition of L2 stops is regulated by the different priority order of VOT and F0 between L1 and L2 stops and learners’ L2 proficiency. Furthermore, the results of production and perception experiments suggest that the perception of L2 stops precedes the production of L2 stops.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 한국인 영어 학습자의 영어(L2) 폐쇄음 산출
3. 미국인 한국어 학습자의 한국어(L2) 폐쇄음 산출
4. 영어와 한국어 폐쇄음 인지 실험
5. 결론 및 논의
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0