메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
예선희 (중앙대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제64집
발행연도
2016.8
수록면
275 - 291 (17page)
DOI
10.21087/nsell.2016.08.64.275

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this paper is to address current conditions of ESP (English for Special Purposes) in 4-year colleges of Korea and to make use of the data to establish ESP courses at Chung-Ang University in 2016. This paper does not deal with the present states of general English education that are carried out in the College of General Education at Chung-Ang University, which will be a separate topic for future study. The term ESP encompasses EAP and EOP. Based on the choice between EAP and EOP, the goals of ESP course will have different composites. To cope with demands from students in the high level, the goal of general English education enables students to be equipped with high-level English skills combined with professional expertise as global citizens. ESP in general English education functions as a bridge to cross over to a in-depth major-related and professional area. To be successful, ESP education requires: first, the main body to manage ESP courses; second, the lecturer to educated students; third, the textbook to teach with; fourth, evaluation tools.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 전문영역에 따른 ESP 분류 및 용어
Ⅲ. 국내 ESP 교과관련 연구동향
Ⅳ. ESP 과목의 방향성재고
Ⅴ. 중앙대 ESP 교육의 방향
Ⅵ. 결론
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-840-001151383