메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제21권 제1호
발행연도
2016.2
수록면
507 - 530 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to analyze ESP textbooks for pre-service flight attendants and suggest a sample instruction model based on the result of ESP textbooks' evaluation. The researchers collected seven practical English textbooks in the field of aviation services and analyzed them using an ESP textbook evaluation checklist which consists of five categories (i.e., contents, vocabulary/grammar, activities, appearance, and context). Consequently, most of the textbooks contain authentic use of target language with fairly good design; however, vocabulary and grammar are not presented systematically and activities are not focused on meaningful interactive speaking practice. Moreover, even the goals for each lesson are not specified. The new instruction model proposed in the study focuses on listening and speaking practice with various task-based activities. In order to have learners practice the target language sufficiently in the classroom, ESP textbook materials should be designed as authentic as possible, updated frequently and include listening practice with regional English accents and oral report sessions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000702090