메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이해련 (서원대학교)
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제66권 제2호
발행연도
2024.6
수록면
173 - 191 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the perceptions of college students on the Fire Engineering ESP curriculum and ESP teaching methods in the post-COVID-19 era. To this end, 102 university students from the department of Fire Service Administration participated in the survey. The results are as follows: First, participants cited the reason and purpose of Fire Engineering ESP learning to improve the score of the English official test. Secondly, when asked about the areas in which English learning is most necessary in the Fire Engineering ESP classes, participants showed highest preference for G-TELP level 2 and TOEIC, and the lowest interest in general English. Third, when asked about the interest in job-related topics they wanted to be included in the Fire Fighting English textbook, the participants showed the highest interest in fire fighting jargon and concept, and preferred practical English as the next priority in the international field. Lastly, in ESP English classes in the post-COVID-19 era, participants showed the highest preference for face-to-face classes, followed by online/offline mixed classes, and synchronous e-learning classes showed the lowest preference. This research has significance in that the findings can be used as a basic reference for the design and operation of Fire Fighting ESP learning in the post-COVID-19 era.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0